Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com

DIY - piirilevyjen valotuslaite

Täällä voit esitellä omat luomuksesi

Valvoja: Moderaattorit

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: Pe Tammi 02, 2015 23:55
Terve. Löysin tällasen foorumin jossa sattus olemaan juuri oikea topikki mun kysymykselle.
Eli tilailin ebaystä 500kpl UV ledejä (tiedän et on vähän extraa) tarkotus olis tehdä n. 200x160 valotusalalla oleva vehje. Ensin riittää yksipuolisella valotuksella. Tuli ongelmaks tehä ajastin tähän laitokseen. Aikasempi kokemus on piceistä joita on tullu käytettyy jokaiseen sovellukseen jonka olen tehny. Olisko jollain jotain simppeliä kytkistä ajastimeen jolla pystyis ohjaamaan 2 relettä ja summeria mielellään tolla pic pohjalla, kun hyllyssä on Pic 18m2 piiriä. Näyttönä vois toimia joko lcd tai 7-seg. näytöt.

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: La Tammi 03, 2015 0:24
Bonzer kirjoitti:Terve. Löysin tällasen foorumin jossa sattus olemaan juuri oikea topikki mun kysymykselle.
Eli tilailin ebaystä 500kpl UV ledejä (tiedän et on vähän extraa) tarkotus olis tehdä n. 200x160 valotusalalla oleva vehje. Ensin riittää yksipuolisella valotuksella. Tuli ongelmaks tehä ajastin tähän laitokseen. Aikasempi kokemus on piceistä joita on tullu käytettyy jokaiseen sovellukseen jonka olen tehny. Olisko jollain jotain simppeliä kytkistä ajastimeen jolla pystyis ohjaamaan 2 relettä ja summeria mielellään tolla pic pohjalla, kun hyllyssä on Pic 18m2 piiriä. Näyttönä vois toimia joko lcd tai 7-seg. näytöt.

Vähän ristiriitainen toi sun kysymys... Jos olet jo Piccejä käyttänyt projekteissa, niin kai tuo ajastin syntyy "vasurilla". Se kun kuitenkin on vähän kuin ensimmäisen tason harjoitus.

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: La Tammi 03, 2015 1:46
Samaa mieltä kuin edellinen...ja nuo on niin helppoja kytkentöjä, että googlettamalle erikseen "picaxe relay", "picaxe buzzer" ja "picaxe 7 segment" löytyy varmaan helpommin ratkaisu kuin tässä alkaa selittämään, taikka piirtämään kytkistä kenenkään(nuohan ei siis ole tyyppimerkinnän mukaan "aitoja" piccejä, vaan picaxe -piirejä). :mrgreen:

Kokelas
Kokelas
ViestiLähetetty: Su Tammi 04, 2015 1:47
Juu ei se ohjelman kirjottaminen oo mitään erikoista. Lähinnä noi 7-seg. näyttöjen käyttö. En nää syytä laittaa tohon lcd:tä näyttämään kellon aikaa. Eli lähinnä haluaisin tietää miten saan noi näytöt toimimaan yksiin mun nappuloiden kanssa? Ilmeisesti joku logiikka väliin ja pulssia sinne vai jotain muuta?

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
ViestiLähetetty: Su Tammi 04, 2015 3:05
No jos itse 7-seg ohjaus on kateissa niin googleen "picaxe 7-segment" niin tulee siitä valmista koodia. Nappien toimintahan on ihan vaan inputtien lukua, laskurien arvojen määrittelyä ja sen tiedon ajamista näytölle ja tietty alas laskevan laskurin tarkkailua että kun se pääsee nollaan niin tapahtuu jotakin. Tähänkin löytyy ihan valmista koodia googlella vaikka ja kuin.

Sitten kun koodinpalasten yhdistely ei ei onnistu niin postaa koodisi tänne niin katsellaan missä mättää...
Edellinen

Paluu Omat projektit ja viritykset