Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Startin solenoidi agrekaatti...

Täällä aloittelijat voivat kysyä apua elektroniikkaan liittyviin ongelmiin.

Valvoja: Moderaattorit


Guru
Guru
Viestit: 636
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 10:23
ViestiLähetetty: Ke Syys 06, 2017 14:43
Jos olen oikein ymmärtänyt starttimoottoreiden toiminnan oikein, niin normaalisti solenoidi toimii samalla startin releenä vai olenko ymmärtänyt oikein? Minulla on agrekaatin startti joka pyörii vaikka virta ei ole kytketty solenoidin herätevirtaan, joten onko startti rikki (rele oikosulussa) vai onko startteja sellaisiakin, joissa solenoidille ja pyöritysvirta kytketään päälle yhtäaikaa siten, että pyörittämiseen käytetään jotain valtavaa erillis relettä?

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: La Marras 12, 2011 14:56
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 1:58
On sellaisiakin startteja, mutta 100% varmuudella ei sun agrekaatissas. Eli rikki.
Sen solenoidin voi useinmiten purkaa ja korjata. Esim. dieselgeniksessä se on ihan huoltorutiini, kun tärinä kuluttaa osat hölpiksi tai irrottaa ne kokonaan.

Guru
Guru
Viestit: 636
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 10:23
ViestiLähetetty: To Syys 07, 2017 12:59
Jesh. Näin siinä oli käyny... Se kontaktori lätkä oli linkussa akselillaan ja aiheutti solenoidiin oikosulun...

Paluu Apua aloittelijoille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron