Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Korkeudensäätölaitteisto

Täällä aloittelijat voivat kysyä apua elektroniikkaan liittyviin ongelmiin.

Valvoja: Moderaattorit


Kokelas
Kokelas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 19:36
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2016 21:56
Tervehdys foorumilaiset. Saa siirtää jos on väärässä paikassa.

Eli tarvitsisi apuja tämmöseen ajatelmaan.

Pitäisi rakentaa aivot ohjaamaan auton jousituksen korkeudensäätöä. Akseilta löytyy rajakytkimet jotka ohjaa magneettiventtiileitä jonka kela vetäessään päästää ilmaa siihen kulmaan joka painuu ja näin ollen säätää auton aina ajoasentoon.

Laitteessa pitäisi olla timeri joka tarvitsee X määrän jännitettä (esim 5sekuntia) ennenkuin kytkeytyisi ja antaisi magneettiventtiilin kelalle kännitteen syystä että suomen tiet on niin epätasaisia jollon jokainen töyssy sais rajakytkimen reagoimaan ja näin ollen ajamaan painetta ilmapalkeisiin..

Laitetta olisi myös tarkotus ohjata kolmella kytkimellä ohjaamosta. Yhdellä ajetaan tyhjennyspuolen magneettiventtiilit auki eli auto ala-asentoon. Toisella taaseen ajetaan painepuolen venttiilit auki ja nostetaan auto max korkeuteen. Tässsä olisi varmaan hyvä olla joku tilab muistava rele joka muistais tuon max korkeuden, mutta tarviiko moinen hirveää älyä lisäksi?

Kolmannesta kytkimestä kytkettäisiin käyttöön aktiivinen tila eli akseliston rajakytkimet jolloin alusta hoitaisi itse itsensä..

Ymmärsikö kukaan?? :|
Sähkössä on poWeria

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 400
Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 18:23
ViestiLähetetty: Ma Loka 31, 2016 9:36
Kyllähän tuollaisen suht helposti tekisi jollain mikrokontrollerilla, vähän vaan mietityttää tuon laillisuus autossa, ja se, että siitä pitäisi saada suht toimintavarma koska ollaan kuitenkin yli tonnin painoisessa rautakasassa liikkeellä suhteellisen kovalla vauhdilla. :) Eli jos tuleekin joku toimintahäiriö ja se nostaa moottoritiellä yhtäkkiä yhden kulman vaikka maksimikorkeudelle? Ei varmaan kovin hyvä.
Varmaan simppelein ratkaisu olisi joku rc-piiri tai 555-timeri jolla saataisiin hidastettua sitä toimintaa, jolloin alkuperäinen säätö toimisi, mutta viiveellä.

Paluu Apua aloittelijoille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa