Tiedote ylläpidolta:

Elektroniikkafoorumi sulkeutuu tietoturva ongelmien takia.
Käyttäjien tietoja (yv:t, sähköpostiosoite ja salasanan hash) on saattanut vuotaa vääriin käsiin.

Foorumi on asettettu vain luku tilaan. Vanhoja keskusteluja voi lukea palvelinsopimuksen päättymiseen asti.
Tietokannasta on poistettu kaikki salasanat, sähköpostiosoitteet ja yksityisviestit.

Jos haluat saada omat yksityisviestisi, lähetä sähköpostia yllapito@elektroniikkafoorumi.com
samasta sähköpostista mikä oli foorumin tiedoissa niin voin kaivella niitä varmuuskopioista.

Mielenkiintoni foorumin ylläpitoon on viime vuosina ollut vähäistä jo muutenkin joten tähän on hyvä lopettaa.
Kiitokset kaikille käyttäjilla ja pahoittelut mahdollisista ongelmista.

Päivitys: Näyttäisi siltä että mahdollinen vuoto koski vanhaa phpBB2 tietokantaa,
joten helmikuuta 2012 uudemmat tiedot pitäisi olla turvassa.

-Lahha
yllapito@elektroniikkafoorumi.com


Vaihtojännite teho ?

Täällä aloittelijat voivat kysyä apua elektroniikkaan liittyviin ongelmiin.

Valvoja: Moderaattorit


Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 28, 2011 17:24
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 20:02
Tyhmä kysymys TAAS mutta kun meillä toi vaihtojännite on 240v 50hz.
1kw moottori ottaa tehoa sen 4.167 A
niin paljon se kuormittaa verkkoa esim: USA 110v 60hz. ????


:roll: :roll: :roll:

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: La Marras 12, 2011 14:56
ViestiLähetetty: Pe Tammi 20, 2012 23:58
Sen enempiä noita moottoreita mieleen palauttelematta...
Kilowatin moottori ottaa tehoa kilowatin, silloin kun sitä kuormitetaan sopivasti. Saa sen ottamaan enemmänkin, tai vastaavasti vapaana
pyöriessään ei lähellekään.
Sitten se ottaa myös virtaa, joka ilmoitetaan ampeereina, A.
Lisäksi kuvaan iduktiivisella kuormalla tulee mukaan loisteho (tehokerroin), joka kyllä kuormittaa verkkoa, mutta ei tee työtä.

Täkäläiselle jännitteelle tehty oikosulkumoottori ei esim. juurikaan enää kestä kuormaa 110V ajettuna, vaan tippuu synkasta ja voi ottaa paljonkin
virtaa.

Kokenut jäsen
Kokenut jäsen
Viestit: 200
Liittynyt: La Loka 17, 2009 1:44
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 16:22
Jussi kirjoitti:Sen enempiä noita moottoreita mieleen palauttelematta...
Kilowatin moottori ottaa tehoa kilowatin, silloin kun sitä kuormitetaan sopivasti. Saa sen ottamaan enemmänkin, tai vastaavasti vapaana
pyöriessään ei lähellekään.
Sitten se ottaa myös virtaa, joka ilmoitetaan ampeereina, A.
Lisäksi kuvaan iduktiivisella kuormalla tulee mukaan loisteho (tehokerroin), joka kyllä kuormittaa verkkoa, mutta ei tee työtä.

Täkäläiselle jännitteelle tehty oikosulkumoottori ei esim. juurikaan enää kestä kuormaa 110V ajettuna, vaan tippuu synkasta ja voi ottaa paljonkin
virtaa.


Sähkömoottoreissa ilmoitetaan nimellinen akseliteho. Ottoteho on suurempi, koska hyötysuhde ei ole 1, vaan alle.

Oikosulkumoottorissa on aina jättämää, eli se ei pyöri synkroninopeudella.

Vanhempi jäsen
Vanhempi jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: La Marras 12, 2011 14:56
ViestiLähetetty: La Tammi 21, 2012 17:20
Joo. On siinä muutakin sinnepäin. Mutta eiköhän riittävästi tarkoitukseensa.

Paluu Apua aloittelijoille

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron